Obowiązkiem każdego zakładu pracy jest przechowywanie akt pracowniczych przez cały okres zatrudnienie konkretnej osoby, a następnie jeszcze przez ustawowo określony czas po ustaniu stosunku pracy. Co więcej, s zafy na akta powinny być odpowiednio zabezpieczone przed kradzieżą, zniszczeniem na skutek zalania czy pożaru, a dostęp do dokumentów powinny posiadać tylko osoby upoważnione. Te kwestie określa rozporządzenie Ministra Kultury z 15 lutego 2005 r. w sprawie warunków przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców (DzU z 2005 r. nr 32, poz. 284) wydane na podstawie art. 51n ust. 2 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Warto o tym wiedzieć, aby uniknąć nieprzyjemności podczas potencjalnej kontroli.

Szafa na akta = dobrze zorganizowana przestrzeń

Jednak nie tylko akta pracownicze powinny być dobrze przechowywane. Warto także zadbać
o odpowiednie składowanie dokumentów księgowych, takich jak rozliczenia i faktury. Choć  współcześnie coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania online, to jednak tradycyjna forma papierowa nie odeszła jeszcze do lamusa. Dlatego dobrze jest być przygotowanym również na takie sytuacje. Nieważne zresztą, jaki rodzaj dokumentów chcemy przechowywać, warto postawić na profesjonalne szafy na akta. W naszej ofercie można znaleźć zarówno modele ognioodporne, jak
i zamykane na klucz lub dostosowane do przepisów RODO.

Zorganizuj swoją przestrzeń w nowym roku

Początek roku to bardzo dobry czas nie tylko na nowe inwestycje, ale także porządki. Jeśli Twoje dokumenty wymagają uporządkowania, pomoże w tym szafa na akta i dobra organizacja. Z początku może to wydawać się przytłaczające, ale jeśli przyjmiesz odpowiedni system – wszystko pójdzie jak
z płatka. Najpierw podziel dokumenty zgodnie z datami. Następnie stwórz podkategorie alfabetyczne. W zależności od ilości papierów, możesz skorzystać z segregatorów i teczek. Pamiętaj jednak, żeby je dobrze