Żaden lokal nie będzie w pełni zabezpieczony przed włamaniami oraz wskutek tego kradzieżą bez alarmu i komplementarnego dla niego monitoringu. Sama obecność takich rozwiązań często odstrasza potencjalnego złodzieja ze względu na to, że rejestracja wideo twarzy z momentu włamania jest niezbitym dowodem w toczącej się sprawie. Z tego względu absolutną podstawą jest więc alarm, który wezwie odpowiednie służby w razie nieautoryzowanego wejścia na teren firmy, a także monitoringu, który uwieczni w pamięci urządzenia nagranie z tego wydarzenia. Drugą kwestią jest konieczność zakupu sejfu domowego i biurowego, w którym umieścić można najważniejsze przedmioty, gotówkę, sprzęt elektroniczny bądź biżuterię. W zależności od jego wielkości ochronie podlegać będą elementy własności dostosowane gabarytami do jego rozmiarów. W niektórych wypadkach zastanowić się można nad zakupem kasy pancernej, jednak tylko w momencie, gdy dysponujemy na terenie firmy lub biura większą powierzchnią. Dodatkową kwestią jest również w takiej sytuacji odpowiedni budżet, gdyż kasy pancerne oferują cenę adekwatną do ich jakości.
W tym aspekcie wszystko jest uzależnione od tego, ile mamy miejsca, aby je zagospodarować. W przypadku większości firm nie będzie go zbyt wiele. Kasa pancerna oferuje najwyższej klasy bezpieczeństwo. Bardzo dużym problemem jest jednak jej cena, a także ilość przestrzeni, której wymaga. Zakup ten będzie stanowił mimo to praktycznie 100% bezpieczeństwo bez względu na wszystko. Warto jednak się zastanowić, czy nie lepszym rozwiązaniem jest zakup nieco prostszego i za to zdecydowanie tańszego sejfu biurowego i domowego, który nie będzie zabierał miejsca, które zagospodarować możemy o wiele efektywniej w praktycznie każdej mniejszej firmy. Dodatkowo można zakupić do niego meble metalowe zamykane na klucz i szafki aktowe, które pozwolą zabezpieczyć przedmioty o mniejszej wartości, a resztę bezcennych umieścić we wnętrzu sejfu certyfikowanego. Wynik inwestycji będzie więc w tym wypadku decyzją wedle preferencji użytkowych nabywcy.
Innym aspektem zabezpieczeń typowych na terenie firmy jest kwestia dostępu do pomieszczeń. Pierwszym pytaniem, na które warto sobie odpowiedzieć jest to czy decydujemy się na zamki elektroniczne, czy kluczowe. W zasadzie wybór opiera się wyłącznie na tym kto, kiedy i w jakiej liczbie będzie korzystał z danych drzwi. Cyfrowe rozwiązania są zdecydowanie bardziej funkcjonalne, jeśli na terenie danej firmy pracuje więcej niż kilka osób. Wymienianie się kluczami może stanowić spore utrudnienie, dlatego zdecydowanie warto w takiej sytuacji przemyśleć zakup zamka elektronicznego. Samozamykacze to natomiast sposób, aby właściwie zapewnić sobie bezpieczeństwo tylnego wyjścia lub pomieszczeń, które zawsze powinny być zamykane.
Wszystko jest kwestią indywidualnych preferencji kupującego, budżetu, a także przestrzeni, którą może zagospodarować. Drzwi mogą być zamykane na zamki elektroniczne bądź kluczowe. Monitoring zawsze warto umieścić na zewnątrz przy wejściu, jak i wewnątrz w rogu tak, aby obejmował polem widzenia całe pomieszczenie. Do alarmu koniecznie trzeba podpiąć wszystkie drzwi, a także okna, a także umieścić odpowiednie czujniki ruchu w miejscach newralgicznych. Na zapleczu znajdować powinien się sejf domowy i biurowy, a jeśli miejsce na to pozwala to kasa pancerna. Dzięki temu zyskujemy praktycznie 100% pewności, że wszelkie dobra materialne należące do firmy pozostaną na swoim miejscu.
Na pierwszym miejscu zawsze powinien być sejf domowy i biurowy bądź kasa pancerna. Dzięki temu nawet przy braku monitoringu i alarmu, wartościowe przedmioty zostaną na swoim miejscu. Wszystko umieszczone we wnętrzu danego sejfu certyfikowanego będzie bezpieczne i nie zostanie skradzione bądź zniszczone. W przypadku placówek o wysokim obrocie znacznie rozsądniejszym wyborem będzie jednak kasa pancerna.