1. Szafy na rysunki i mapy – kto powinien zainwestować w te nowoczesne meble biurowe?

    Szafy na rysunki i mapy – kto powinien zainwestować w te nowoczesne meble biurowe?

    Wśród nowoczesnych mebli biurowych metalowych znaleźć można nie tylko szafy na nośniki, ale także szafy na rysunki i mapy. Choć są może mniej popularne niż na przykład szafy kartotekowe, nadal znajdują zastosowanie w wielu biurach i firmach. Wykorzystywane w branżach takich jak architektura, geodezja czy malarstwo, odpowiadają na potrzeby osób wykonujących rzeczone zawody. W poniższym artykule przyglądamy się tego rodzaju meblom i wyjaśniamy, skąd bierze się – mimo wszystko – ich niegasnąca popularność. Zachęcamy do lektury.

    Czytaj więcej
  2. Rodzaje i zastosowanie regałów metalowych

    Rodzaje i zastosowanie regałów metalowych

    Regał metalowy to bardzo praktyczny mebel, który nie tylko służy do przechowywania różnych przedmiotów, ale także pozwala utrzymać porządek i odpowiednio zaaranżować przestrzeń.

    Regały – w zależności od rodzaju – sprawdzają się w różnych miejscach, w tym w bibliotekach i czytelniach, magazynach, piwnicach, garażach lub na zapleczach sklepowych. Wykonane z solidnej blachy stalowej są inwestycją na lata i doskonale się prezentują. W poniższym artykule prezentujemy rodzaje regałów metalowych i podpowiadamy, gdzie można je wykorzystać.

    Czytaj więcej
  3. Meble do komputerów – rodzaje i zastosowanie

    Meble do komputerów – rodzaje i zastosowanie

    Meble do komputerów to praktyczne i potrzebne elementy wyposażenia różnych przedsiębiorstw. Sprawdzą się zarówno w domowym biurze, jak i w firmie oraz wszędzie tam, gdzie priorytetem jest bezpieczne przechowywanie użytkowanych sprzętów i odpowiednia organizacja przestrzeni. Jeśli używamy kilku urządzeń, w tym laptopa i tablet, tym bardziej warto zaopatrzyć się porządne meble do komputerów i sprzętu elektronicznego. W poniższym artykule przyglądamy się ich rodzajom i podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze konkretnych modeli.

    Czytaj więcej
  4. Ścianki, wózki i stoły narzędziowe – jakie meble warsztatowe wybrać?

    Ścianki, wózki i stoły narzędziowe – jakie meble warsztatowe wybrać?

    Zarówno przydomowy warsztat, jak i profesjonalna pracownia powinny być odpowiednio wyposażone. Tylko solidne meble warsztatowe gwarantują sprawną pracę, porządek i właściwe przechowywanie narzędzi. Jeśli jesteś majsterkowiczem z zamiłowania, możesz wykonać niektóre meble sam, jednak nic nie będzie tak solidne i funkcjonalne, jak gotowe meble metalowe. Jesteśmy zdania, że najlepiej postawić na sprawdzone produkty, a samodzielnie wykonać ewentualnie dodatki, na przykład szuflady. W poniższym artykule podpowiadamy, jakie meble do warsztatu wybrać, aby spełniły Twoje oczekiwania.

    Czytaj więcej
  5. Szafki śniadaniowe dla pracowników – przepisy dotyczące jadalni w miejscu pracy

    Szafki śniadaniowe dla pracowników – przepisy dotyczące jadalni w miejscu pracy

    Choć wydaje się sprawą oczywistą, że w każdym miejscu pracy powinna być jadalnia lub wydzielona przestrzeń, w której pracownik może spokojnie zjeść i spędzić przerwę, to jednak nie wszyscy pracodawcy tego przestrzegają. Na szczęście istnieją pewne regulacje prawne, które dbają o to, by osoby zatrudnione w danej firmie miały dostęp zarówno do jadalni, jak i szafek śniadaniowych. W poniższym artykule omawiamy istniejące przepisy BHP w zakresie wyposażenia jadalni pracowniczej oraz podpowiadamy, jakie szafki śniadaniowe wybrać, aby były zgodne z obowiązującymi normami.

    Czytaj więcej
  6. Sejfy – rodzaje i zastosowanie

    Sejfy – rodzaje i zastosowanie

    Bezpieczeństwo jest dla większości z nas wartością nadrzędną. Z tego powodu w domach i firmach montujemy alarmy, ubezpieczamy cenne przedmioty lub przechowujemy swoje kosztowności w sejfach. To ostatnie rozwiązanie zyskuje coraz większą popularność zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Dawnej sejfy kojarzyły się tylko z bankami i sklepami jubilerskimi, dziś można je spotkać także w wielu domach i małych firmach. To, jaki sejf wybrać, zależy od tego, co będziemy w nim przechowywać. Jest wiele rodzajów tego typu zabezpieczeń, które mają czasem podobne, a czasem różne zastosowanie. W poniższym artykule przyglądamy się najpopularniejszym rodzajom sejfów i zwracamy uwagę na ich najważniejsze cechy.

    Czytaj więcej
  7. Szafki na laptopy – rodzaje i zastosowanie mebli do komputerów przenośnych

    Szafki na laptopy – rodzaje i zastosowanie mebli do komputerów przenośnych

    Szafki na laptopa cieszą się ogromną popularnością w wielu firmach i instytucjach. Meble te służą nie tylko do przechowywania komputerów przenośnych, ale również tabletów. Ich największą zaletą jest to, iż pozwalają na składowanie urządzeń i ich jednoczesne ładowanie. Dzięki temu odłożony sprzęt już po kilku godzinach znów jest gotowy do użytku bez konieczności podłączania do prądu. W poniższym artykule przyglądamy się rodzajom szaf na laptopy i tablety oraz wyjaśniamy, gdzie znajdują zastosowanie.

    Czytaj więcej
  8. Szafki dla uczniów i ławki szkolne – wybieramy nowoczesne meble do szkół i przedszkoli

    Szafki dla uczniów i ławki szkolne – wybieramy nowoczesne meble do szkół i przedszkoli

    Meble szkolne nie są zwykłymi elementami wyposażenia sali lub szatni. Szafki służą zapewnieniu uczniom prywatności oraz odciążają ich kręgosłupy. Ławki natomiast stanowią miejsce do nauki, a niedostosowane do wzrostu dziecka przyczyniają się do wad postawy. Widać więc, że nie można ich wybrać przypadkowo, zwłaszcza, że muszą być dostosowane do obowiązujących norm. W poniższym artykule podpowiadamy, jakie meble szkolne wybrać, żeby spełniały swoją funkcję i były zgodne z przepisami.

    Czytaj więcej
  9. Jaki wózek na laptopy wybrać?

    Jaki wózek na laptopy wybrać?

    Laptopy, od momentu wejścia na rynek, zrewolucjonizowały wiele dziedzin życia. Począwszy od normalnego użytkowania komputera do celów domowych, aż po pracę i uczelnie, gdzie przy ich pomocy sporządzane są notatki. Nic więc dziwnego, że nieustanny rozwój technologii sprawia, iż coraz częściej zastępują one komputery stacjonarne. Ich głównym atutem jest możliwość łatwego transportu, używania praktycznie w każdym miejscu i zachowanie parametrów tradycyjnego urządzenia.

    Czytaj więcej
  10. Wizjer elektroniczny – jak zwiększyć bezpieczeństwo w domu?

    Wizjer elektroniczny – jak zwiększyć bezpieczeństwo w domu?

    W domu każdy powinien czuć się bezpiecznie i komfortowo. W tym celu szuka się innowacyjnych rozwiązań i udogodnień, które mają nam to zagwarantować. Drzwi i okna antywłamaniowe, rolety zewnętrzne, bramy elektroniczne – to tylko z kilka z wielu możliwości, jakie oferuje nowoczesna technologia w dziedzinie zabezpieczeń. Coraz popularniejsze stają się systemy alarmowe i kamery do monitoringu, ale przede wszystkim triumf święci wizjer elektroniczny. Poniższy artykuł wyjaśnia fenomen tego urządzenia i podpowiada, jak zwiększyć bezpieczeństwo w swoim domu.

    Czytaj więcej
  11. Stół warsztatowy – noworoczne porządki

    Stół warsztatowy – noworoczne porządki

    O ile koniec roku to dobry czas na różnego rodzaju podsumowania, to jego początek zwykle uważa się za idealną porę na planowanie przyszłości. Nie mówimy tu tylko o noworocznych postanowieniach, ale działaniach rozpisanych w dłuższym horyzoncie czasowym. Pomóc w tym trudnym zadaniu możemy sobie sami – jasności umysłowej sprzyja bowiem porządek w miejscu pracy. Nie od dziś znane jest powiedzenie: pokaż mi swoje biurko, a powiem ci jakim człowiek jesteś. Choć nie warto przyjmować tych słów dosłownie, to jednak w jakiś sposób otoczenie, w którym przebywamy, odzwierciedla nasz styl pracy.

    Czytaj więcej
  12. Tablice interaktywne – zastosowanie urządzeń multimedialnych w szkole

    Tablice interaktywne – zastosowanie urządzeń multimedialnych w szkole

    Urządzenia multimedialne – takie jak tablica interaktywna – mają niemałe znaczenie w procesie edukacji. Są odpowiedzią na potrzeby współczesnej szkoły, która szuka innowacyjnych rozwiązań, aby jeszcze lepiej dotrzeć do uczniów, zaciekawić ich omawianym materiałem i pomóc nauczycielom w prowadzeniu interesujących zajęć. Tablice interaktywne, ale także projektory, rzutniki oraz inne narzędzia, powinny znaleźć się w każdej szkole. W poniższym artykule prezentujemy wybrane multimedia i pokazujemy ich pozytywny wpływ na nauczanie.

    Czytaj więcej
  13. Meble i krzesła biurowe – jak urządzić biuro?

    Meble i krzesła biurowe – jak urządzić biuro?

    Idealne miejsce pracy to takie, w którym czujemy się dobrze, a wykonywane obowiązki ułatwia i usprawnia dobrze wyposażone biuro. Niezależnie więc od tego, czy chodzi o gabinet w firmie, czy o home office – odpowiednie meble biurowe to podstawa do zachowania porządku i estetycznej organizacji przestrzeni. Powinny być przede wszystkim wygodne i wykonane z wysokiej jakości materiałów, ponieważ będą codziennie eksploatowane przez minimum 8 godzin. Ważne jest jednak również to, aby były nie tylko komfortowe w użytkowaniu, ale także funkcjonalne i dobrze się prezentowały. W końcu biuro – zwłaszcza takie, w którym będziesz przyjmował klientów – to wizytówka Twojej firmy. Warto więc zadbać o ich jakość i styl.

    Czytaj więcej
  14. Szafa na akta – co mówi ustawa

    Szafa na akta – co mówi ustawa

    Obowiązkiem każdego zakładu pracy jest przechowywanie akt pracowniczych przez cały okres zatrudnienie konkretnej osoby, a następnie jeszcze przez ustawowo określony czas po ustaniu stosunku pracy. Co więcej, s zafy na akta powinny być odpowiednio zabezpieczone przed kradzieżą, zniszczeniem na skutek zalania czy pożaru, a dostęp do dokumentów powinny posiadać tylko osoby upoważnione. Te kwestie określa rozporządzenie Ministra Kultury z 15 lutego 2005 r. w sprawie warunków przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców (DzU z 2005 r. nr 32, poz. 284) wydane na podstawie art. 51n ust. 2 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Warto o tym wiedzieć, aby uniknąć nieprzyjemności podczas potencjalnej kontroli.

    Czytaj więcej
  15. Wyposażenie biura- jak się za to zabrać?

    Wyposażenie biura- jak się za to zabrać?

    Dobra organizacja miejsca pracy usprawnia i poprawia jakość oferowanych usług. To jedna z podstawowych zasad, na które zwracają uwagę szkoleniowcy, wdrażający metody Lean Management.

    Czytaj więcej
  16. Szafki katalogowe- podstawa przejrzystego systemu katalogowania

    Szafki katalogowe- podstawa przejrzystego systemu katalogowania

    Katalogowanie dokumentów, pod kątem alfabetycznym, czasowym, rzeczowym, to rzecz niezwykle trudna i wymagająca zdyscyplinowania. Poszukiwanie pism, teczek czy kart katalogowych, powinno być łatwe i szybkie. Potrzebny jest do tego przejrzysty, intuicyjny system przechowywania i szafki katalogowe.

    Czytaj więcej
  17. Ścianki warsztatowe- minimum miejsca, maksimum porządku

    Ścianki warsztatowe- minimum miejsca, maksimum porządku

    Są takie miejsca i pomieszczenia, w których trudno utrzymać porządek. Duża ilość różnorodnych sprzętów, narzędzi i drobnych elementów montażowych, nie daje się łatwo okiełznać i zamknąć w pudełkach.

    Czytaj więcej
  18. Zamek na klucz, szyfrowy, a może zamek elektroniczny?

    Zamek na klucz, szyfrowy, a może zamek elektroniczny?

    Zapewnienie ochrony dotyczy zarówno ludzi, mienia jak i dokumentacji. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dobranie zamków do poszczególnych stref i pomieszczeń. Zamontowanie w drzwiach zamków antywłamaniowych, zabezpieczenie bram wjazdowych, ochrona przetwarzanej dokumentacji zgodnie z przepisami RODO, zapewnienie pracownikom komfortowego miejsca do pracy, bezpieczeństwa rzeczy do nich należących i potrzeb socjalnych.

    Czytaj więcej
  19. Pamiętaj o urządzeniu warsztatu

    Pamiętaj o urządzeniu warsztatu

    Warsztat wcale nie musi się kojarzyć z miejscem zawodowej pracy. Majsterkowaniem często zajmujemy się w domu, gdzie warto w tym celu przygotować warsztat. Można go urządzić na przykład w garażu albo w piwnicy. Takie miejsce z pewnością przyda się do wielu domowych napraw lub innych czynności.

    Czytaj więcej
  20. Praktyczne meble do szatni

    Praktyczne meble do szatni

    Meble do szatni to istotne wyposażenie w firmie. Być może nie muszą się prezentować designersko, ale powinny być wygodne i praktyczne w użytkowaniu. Wypada także, by posiadały wystarczająco dużo miejsca na schowanie potrzebnych rzeczy, przede wszystkim ubrań. Rozmiar szafek do szatni uzależniony jest oczywiście od powierzchni, jaką dysponuje dana firma.

    Czytaj więcej
  21. Jak wybrać stoliki i krzesła szkolne?

    Jak wybrać stoliki i krzesła szkolne?

    Nasze dzieci spędzają najwięcej czasu w dwóch miejscach - w domu i w szkole. Szkoła powinna zapewnić dziecku sprzyjające warunki do nauki. Jedną z najważniejszych składowych jest komfort ucznia. Dotyczy to stolików szkolnych i krzeseł. Ich wysokość ma nie

    Czytaj więcej
  22. Pod kluczem bezpieczniej

    Pod kluczem bezpieczniej

    W Twojej firmie ktoś nieustannie gubi klucze od pomieszczeń? Nie możesz znaleźć potrzebnych kluczy właśnie wtedy, gdy są potrzebne? A może szukasz skutecznego sposobu na zabezpieczenie kluczy? Metalowa szafka na klucze to proste, a zarazem wygodne i skuteczne rozwiązanie.

    Czytaj więcej
  23. Wygodne i praktyczne wózki na tablety

    Wygodne i praktyczne wózki na tablety

    Wózek na tablety to propozycja, która idealnie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie pojawia się konieczność bezpiecznego przechowywania oraz bezproblemowego ładowania tabletów. Wózek może być wykorzystywany na uczelniach, w szkołach, salach konferencyjnych, zakładach pracy czy magazynach, w których pracownicy obsługują tablety.

    Czytaj więcej
  24. Co oznacza certyfikat w przypadku sejfu?

    Co oznacza certyfikat w przypadku sejfu?

    Wszyscy mają ogólne pojęcie, czym jest sejf - szczelnym pojemnikiem z metalu, który pozwala przechowywać cenne przedmioty. Jednak na rynku jest dostępnych sporo modeli różniących się między sobą oznaczeniami. W związku z dużym wyborem często zastanawiamy się, jaki sejf wybrać?

    Czytaj więcej
  25. Jak bezpiecznie trzymać gotówkę i dokumenty w hotelu?

    Jak bezpiecznie trzymać gotówkę i dokumenty w hotelu?

    W podróż często udajemy się w celach służbowych lub na urlop w kraju i za granicę. Wyjazdy odbywają się w ciągu całego roku, a najbardziej oblegane sezony to oczywiście wakacje i przerwy świąteczne.

    Czytaj więcej
  26. W trosce o środowisko naturalne

    W trosce o środowisko naturalne

    Segregacja odpadów, do niedawna jeszcze traktowana jako dodatkowe udziwnienie, dziś stała się niemal powszechna – wszystko za sprawą powstania Wspólnego Systemu Segregacji Odpadów oraz rozporządzenia Ministra Środowiska. Segregują wszyscy: mieszkańcy wspó

    Czytaj więcej
  27. Nowoczesny podgląd

    Nowoczesny podgląd

    Zastanawiasz się nad wymianą wizjera w drzwiach? Czasy montowania dość topornego „judasza” dawno już minęły: obecnie możesz zdecydować się na wizjer elektroniczny, posiadający szereg zalet. Taki elektroniczny wizjer może być zamontowany w drzwiach wejściowych, ale nie tylko; doskonale sprawdzi się również w pokojach hotelowych, salach szpitalnych, celach więziennych – wszędzie tam, gdzie potrzebne jest niezawodne rozwiązanie umożliwiające sprawdzenie osoby znajdującej się za drzwiami.

    Czytaj więcej
  28. Bezpieczeństwo ponad wszystko - metalowa szafka na klucze doskonałym rozwiązaniem

    Bezpieczeństwo ponad wszystko - metalowa szafka na klucze doskonałym rozwiązaniem

    W każdej firmie powinno znaleźć się miejsce, w którym bezpiecznie będzie można przechowywać klucze. Tylko wtedy mamy pewność, że te nie dostaną się w niepowołane ręce, a co za tym idzie - nie ucierpi mienie firmy. Gdzie zatem trzymać klucze, żeby łatwo było je zlokalizować, ale równocześnie pozostawały poza zasięgiem przypadkowych osób?

    Czytaj więcej
  29. Czy regały magazynowe nadają się jedynie do magazynu?

    Czy regały magazynowe nadają się jedynie do magazynu?

    Z całą pewnością regały magazynowe sprawdzają się świetnie jako funkcjonalne i praktyczne wyposażenie do składowania produktów na zapleczach sklepów. Właściciele sklepów zastanawiają się jednak często, czy tego rodzaju meble równie dobrze spiszą się jako półki, na których w przestrzeni dostępnej dla klientów można wyeksponować sprzedawany towar.

    Czytaj więcej
  30. Wygodne meble w przestrzeni socjalnej - sprawdź nasze propozycje!

    Wygodne meble w przestrzeni socjalnej - sprawdź nasze propozycje!

    Wygodne meble socjalne są niezbędne w każdym zakładzie pracy. Niezależnie od tego, czy pracownicy potrzebują miejsca do przechowywania ubrań roboczych, odzieży BHP czy okryć wierzchnich, pojemne szafki o wzmocnionej konstrukcji sprawdzą się idealnie. Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z najpopularniejszymi modelami dostępnymi na rynku.

    Czytaj więcej
  31. System Mul-T-Lock - proste rozwiązanie do Twojego biura i domu

    System Mul-T-Lock - proste rozwiązanie do Twojego biura i domu

    System klucza generalnego to rozwiązanie, które coraz częściej pojawia się w dużych firmach. Wiąże się ono z dużą wygodą: zgodnie z działaniem systemu właściciel posiada jeden klucz, który otwiera wszystkie zamki, natomiast pracownicy otrzymują klucze, dzięki którym mają dostęp tylko do części pomieszczeń. System klucza generalnego doskonale sprawdzi się również w przypadku wspólnot mieszkaniowych: lokatorzy otrzymują jeden klucz, za pomocą którego mogą otwierać na przykład drzwi wejściowe do klatki, drzwi do piwnicy oraz śmietnik. Możesz z powodzeniem zainstalować taki system również w domu jednorodzinnym: dzięki temu nie musisz nosić ze sobą wielu kluczy.

    Czytaj więcej
  32. Meble metalowe Poznań – rozwiązania dla biura i domu

    Meble metalowe Poznań – rozwiązania dla biura i domu

    Meble metalowe są wyposażeniem niejednego biura, ale znalazły swoje zastosowanie także i w budynkach mieszkalnych. Są to meble trwałe, solidnie wykonane i stabilne. Można w nich przechowywać dokumentację, urządzenia oraz wszelkie akcesoria biurowe niezbędne do wykonywania codziennych obowiązków. W szatniach pracowniczych będą pełnić rolę przechowywalni odzieży.

    Czytaj więcej
  33. Wszystko pod kontrolą, czyli porządek w warsztacie

    Wszystko pod kontrolą, czyli porządek w warsztacie

    Warsztaty samochodowe i rzemieślnicze, a nawet przydomowe pomieszczenia dla majsterkowiczów pełne są narzędzi, akcesoriów i wszelkiego typu tzw. „przydasiów”, których nikt nie wyrzuca, bo być może kiedyś znajdą swoje zastosowanie.

    Czytaj więcej