Gabinety medyczne, dentystyczne czy biura muszą przechowywać odpowiednio posegregowane dokumenty i kartoteki pacjentów. Do tego celu potrzebne jest odpowiednie wyposażenie biurowe – między innymi szafki, które umożliwią łatwe i szybkie znalezienie odpowiednich papierów.
Szafka na kartoteki do gabinetów medycznych
Niemal każdy gabinet lekarski czy dentystyczny obsługuje dużą liczbę pacjentów. Poza zapisem w komputerze placówki medyczne posiadają karty pacjentów, w których znajdują się ich dane – nadrukowane lub wpisane odręcznie. Dla porządku i ułatwienia pracy osób rejestrujących pacjentów w placówkach medycznych karty układa się alfabetycznie. Aby dostęp do nich był jak najbardziej sprawny, potrzebna jest profesjonalna szafka na kartoteki. W wielu przypadkach konieczne jest wstawienie co najmniej kilku mebli tego rodzaju, szczególnie w sytuacji gdy dla uproszczenia poszukiwań każda z szuflad przeznaczona jest wyłącznie na dane pacjentów o nazwisku zaczynającym się na jedną i tę samą literę
Szafki katalogowe do biura lub biblioteki
Szafki katalogowe można wykorzystywać do wielu zastosowań. Sprawdzą się w biurach czy bibliotekach, czyli w miejscach, gdzie konieczne jest odpowiednie skatalogowanie określonych osób lub rzeczy. Szafki takie dostępne są w różnych rozmiarach, dzięki czemu można je niemal idealnie dopasować do swoich potrzeb.
Zastosowanie w biurach
Szafka na dokumenty przyda się w biurach, sekretariatach i innych miejscach, w których konieczne jest magazynowanie dużej liczby dokumentów oraz ich odpowiednie uszeregowanie. Szafka na dokumenty powinna być ustawna, pojemna i wygodna w użytkowaniu, a jednocześnie odpowiednim zamknięciem chronić zawartość przed dostępem nieuprawnionych osób.