Biura, niezależnie od swojego profilu, muszą przechowywać różnego rodzaju dokumenty. Przepisy zobowiązują firmy zajmujące się usługami rachunkowymi czy kadrowymi oraz wszelkie inne podmioty, w których posiadaniu znajdują się dane personalne, do zabezpieczenia ich przed dostępem niepowołanych osób. Z tego właśnie powodu w kadrach powinna znajdować się specjalna, zamykana na klucz, szafa na akta osobowe.
Szafa na akta – wygoda, ergonomia i bezpieczeństwo
Szafa na akta powinna zapewniać uprawnionym osobom łatwy dostęp do dokumentów, jak również umożliwiać ich wygodne przechowywanie. Często wszelkiego typu dokumenty firmowe umieszcza się w dużych segregatorach, a następnie składuje się je na regałach lub na półkach. Profesjonalne szafy na akta to rozwiązanie, które nie tylko ułatwia wygodne ustawienie obok siebie segregatorów, lecz także ich bezpieczne przechowywanie
Szafa na akta osobowe a poufność danych
Jeśli w biurze przechowywane są akta pracowników i kontrahentów, konieczne jest odpowiednie ich zabezpieczenie. Są to dane wrażliwe, do których nikt niepowołany nie powinien mieć dostępu. Dlatego ważne jest, aby w każdym biurze znalazła się odpowiednio dopasowana, zamykana na klucz szafa na akta osobowe, która ułatwi zachowanie poufności i odpowiednio zabezpieczy teczki personalne.